Obchodné podmienky

1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA 

Predávajúci je prevádzkovateľ internetového obchodu www.lumineko.sk.

Predávajúcim a prevádzkovateľom internetového obchodu www.lumineko.sk je spoločnosť: xxx

Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá akýmkoľvek spôsobom kontaktuje predávajúceho s úmyslom kúpy tovaru, ktorý predávajúci ponúka. 

Používaním internetového obchodu predávajúceho a potvrdením objednávky dáva kupujúci súhlas s týmito obchodnými podmienkami. Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.

Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj 
P.O. BOX 49A, Staničná 9, 950 50 Nitra 1 
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa.  
tel. č.: 037/7720 001, 037/7720 034  
fax: 037/7720 024  
e-mail: nr@soi.sk

Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené obchodnými podmienkami zákonom č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzavretých na diaľku v znení neskorších predpisov. V prípade, ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa právne vzťahy neupravené obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodným zákonníkom v znení neskorších predpisov.

2. OBJEDNÁVKA A UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY

Kupujúci si objednáva tovar prostredníctvom objednávkového formulára na webovej stránke predávajúceho.
Odoslanie objednávky kupujúcim sa považuje za návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
Kúpna zmluva je uzatvorená momentom, keď predávajúci kupujúcemu e-mailom potvrdí prijatie objednávky a súčasne potvrdí jej akceptáciu.

Automatické potvrdenie o prijatí objednávky, ktoré kupujúci obdrží po jej odoslaní, má len informačný charakter a nepovažuje sa za záväzné prijatie návrhu na uzatvorenie zmluvy.

Upozornenie k ručne vyrábanému tovaru
Vzhľadom na to, že ide o ručne vyrábané výrobky, môže dôjsť k drobným odchýlkam v tvare, farbe alebo veľkosti jednotlivých kusov. Tieto odchýlky nie sú dôvodom na reklamáciu, pokiaľ neovplyvňujú funkčnosť alebo podstatné vlastnosti tovaru.

3. CENA, PLATOBNÉ PODMIENKY A PREPRAVNÉ

Všetky ceny tovaru uvedené v internetovom obchode sú konečné, vrátane príslušnej dane z pridanej hodnoty (DPH), pokiaľ nie je výslovne uvedené inak. Cena tovaru nezahŕňa náklady na doručenie, ktoré sú uvedené osobitne počas procesu objednávky a sú závislé od zvoleného spôsobu doručenia a platby.

Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť ceny tovaru. Záväzná cena pre kupujúceho je cena uvedená pri konkrétnom tovare v čase odoslania objednávky.

Kupujúci si môže zvoliť niektorý z nasledovných spôsobov úhrady kúpnej ceny:

  • Platba vopred bankovým prevodom: Po prijatí objednávky bude kupujúcemu zaslaná faktúra na úhradu. Úhradu je potrebné vykonať na bankový účet predávajúceho: [doplňte údaje]. Ako variabilný symbol uveďte číslo objednávky. Tovar bude odoslaný až po pripísaní platby na účet predávajúceho.
  • Platba online prostredníctvom platobnej brány: Rýchla a bezpečná úhrada platobnou kartou alebo iným dostupným spôsobom podľa možností platobnej brány.
  • Iný spôsob platby podľa aktuálnej ponuky uvedenej v e-shope.

Tovar bude odoslaný až po prijatí platby (v prípade platby vopred) alebo podľa podmienok zvoleného spôsobu platby. Predávajúci si vyhradzuje právo vyzvať kupujúceho k úhrade celej kúpnej ceny vopred, najmä pri objednávkach s vyššou hodnotou alebo pri individuálne upravenom tovare.

Výška prepravných nákladov závisí od zvoleného spôsobu doručenia a je zobrazená pri objednávke. V prípade doručenia mimo územia Slovenskej republiky môžu byť uplatnené individuálne prepravné sadzby, ktoré budú kupujúcemu oznámené pred potvrdením objednávky.

4. DODACIE PODMIENKY

Predávajúci zabezpečuje doručenie tovaru prostredníctvom zmluvných doručovacích služieb na území Slovenskej republiky a prípadne do ďalších krajín, podľa aktuálnej ponuky uvedenej v internetovom obchode.

Spôsoby doručenia: 

  • kuriér 


Doba dodania závisí od dostupnosti tovaru a zvoleného spôsobu doručenia. Bežná dodacia lehota je 2 až 7 pracovných dní od potvrdenia objednávky, prípadne od prijatia platby (pri platbe vopred). V prípade, že sa dodacia lehota predĺži, predávajúci kupujúceho o tejto skutočnosti včas informuje.

Vzhľadom na ručnú výrobu tovaru si predávajúci vyhradzuje právo predĺžiť dodaciu lehotu najmä pri väčšom objeme objednávok alebo pri individuálnych výrobkoch. O takejto skutočnosti bude kupujúci informovaný e-mailom alebo telefonicky.

Tovar sa doručuje na adresu uvedenú kupujúcim v objednávke. Kupujúci je povinný prevziať doručený tovar a skontrolovať jeho stav bezprostredne po prevzatí. V prípade viditeľného poškodenia obalu alebo tovaru je kupujúci povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť doručovateľovi a spísať s ním škodový zápis.

Neprevzatý tovar
V prípade, že kupujúci tovar riadne neprevzal bez riadneho odstúpenia od zmluvy, si predávajúci vyhradzuje právo účtovať kupujúcemu náklady spojené s balením, dopravou a prípadné ďalšie vzniknuté náklady. Predávajúci si zároveň vyhradzuje právo odmietnuť ďalšie objednávky od tohto kupujúceho alebo požadovať platbu vopred.

5. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom v zmysle príslušných právnych predpisov, má v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru.

Tovar nesmie byť poškodený, používaný, musí byť v pôvodnom obale a spolu s tovarom musí kupujúci odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného tovaru, ktoré obdržal pri jeho kúpe.

Tovar sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný tovar sa neprijíma a vracia späť.  

Právo odstúpenia sa nevzťahuje na tovar, ktorý bol z hygienických dôvodov rozbalený a nie je možné ho z dôvodu ochrany zdravia alebo bezpečnosti vrátiť.

Pre účely uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy musí kupujúci o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy informovať predávajúceho jednoznačným vyhlásením na e-mailovú adresu xxx. Kupujúci môže použiť aj vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný na webovej stránke predávajúceho.

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci odošle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie pred uplynutím príslušnej lehoty.

Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, predávajúci mu vráti všetky platby, ktoré od neho prijal, vrátane nákladov na doručenie (okrem dodatočných nákladov vzniknutých v dôsledku toho, že kupujúci si zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob ponúkaný predávajúcim), a to bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení.

Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri pôvodnej transakcii, pokiaľ sa výslovne nedohodnú inak. Vrátenie platby môže predávajúci odložiť až do momentu, keď mu bude doručený vrátený tovar.

Kupujúci je povinný zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie. Lehota sa považuje za dodržanú, ak bol tovar odoslaný pred jej uplynutím. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.

Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

Vzor odstupenia od zmluvy si môžete stiahnuť tu.

Výnimky z práva na odstúpenie
Právo na odstúpenie od zmluvy sa nevzťahuje na tovar vyrobený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo na tovar prispôsobený na jeho osobné potreby (napr. personalizované alebo na mieru vyrobené predmety), v súlade s § 7 ods. 6 písm. c) zákona č. 102/2014 Z.z.

6. REKLAMÁCIA A ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY (ZÁRUKA)

Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatvorených na diaľku.

Záručná doba pre spotrebiteľa je 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru, ak nie je pri konkrétnom výrobku uvedené inak. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol výrobok v záručnej oprave.

Kupujúci je povinný skontrolovať tovar bezprostredne po jeho prevzatí. V prípade, že zistí vady, je oprávnený uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu. Ak bol tovar doručený poškodený, kupujúci je povinný túto skutočnosť oznámiť prepravcovi a spísať s ním škodový zápis.

Postup pri uplatnení reklamácie:

  1. Kupujúci oznámi predávajúcemu vadu e-mailom alebo písomne na adresu predávajúceho.
  2. V oznámení uvedie:
    - svoje kontaktné údaje,
    - číslo objednávky,
    - podrobný popis vady a ako sa prejavuje.
  3. Kupujúci zašle tovar na adresu predávajúceho vrátane dokladu o kúpe. Odporúča sa priložiť vyplnený reklamačný formulár (ak je k dispozícii).
  4. Náklady na prepravu pri uznanej reklamácii znáša predávajúci.
  5. Predávajúci vybaví reklamáciu najneskôr do 30 dní odo dňa jej doručenia a o výsledku bude kupujúceho informovať e-mailom alebo iným dohodnutým spôsobom.

Zodpovednosť za chyby sa nevzťahuje na:

  • vady spôsobené nesprávnym používaním, skladovaním alebo ošetrovaním,
  • mechanické poškodenie spôsobené kupujúcim,
  • opotrebovanie tovaru spôsobené bežným používaním,
  • rozdiely vo vzhľade výrobku (napr. farebný odtieň, textúra, tvar), ktoré sú prirodzenou súčasťou ručnej výroby a nemajú vplyv na funkčnosť výrobku.

Obmedzenie záruky:
Záručná doba sa nevzťahuje na produkty s obmedzenou životnosťou (napr. sviečky po zapálení), ak boli použité v súlade s ich účelom.

7. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho výlučne v súlade s platnými právnymi predpismi, najmä zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR).

Podrobné informácie o spracúvaní osobných údajov, rozsahu, účeloch, právach dotknutých osôb a podmienkach uchovávania sú uvedené v Podmienkach ochrany osobných údajov, ktoré sú zverejnené na webovej stránke predávajúceho www.lumineko.sk.

Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil so spracovaním osobných údajov a súhlasí s ich použitím v rozsahu nevyhnutnom na riadne vybavenie objednávky.

8. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje kupujúceho. Kupujúci má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať. 

Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke predávajúceho.

Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť alebo doplniť tieto obchodné podmienky. Na zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim sa však vzťahujú vždy obchodné podmienky platné v čase odoslania objednávky kupujúcim.

Ak sa niektoré ustanovenie týchto obchodných podmienok stane neplatným alebo neúčinným, nebude to mať vplyv na platnosť a účinnosť ostatných ustanovení.

Zmluvné strany sa zaväzujú riešiť prípadné spory prednostne dohodou. Ak nedôjde k dohode, spor bude riešený príslušným všeobecným súdom Slovenskej republiky.

Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke internetového obchodu.

Alternatívne riešenie sporu

Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. 

Ak predávajúci na žiadosť kupujúceho odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

Formou ARS možno riešiť len spory vyplývajúce zo zmluvy uzavretej medzi predávajúcim a kupujúcim – spotrebiteľom, alebo spory s touto zmluvou súvisiace. ARS sa nevzťahuje na spory uvedené v § 1 ods. 4 uvedeného zákona a na spory, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR.

Návrh na začatie ARS môže kupujúci podať k subjektu ARS podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z. z., a to prostredníctvom platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 uvedeného zákona. Subjekt ARS môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatku za začatie konania, najviac však do výšky 5 EUR s DPH.

Ak je na ARS príslušných viacero subjektov, má kupujúci právo vybrať si, na ktorý z nich sa obráti.

Subjektom ARS je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), ktorú možno kontaktovať prostredníctvom webovej stránky: www.soi.sk.

Platforma ARS (tzv. ODR platforma) je dostupná online na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr

Spotrebiteľ má taktiež právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.

 

Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné od: [dátum]